ZAHTEVNI ZAPOSLENI – komunikacija
Za vas smo pripravili sodobno zasnovano razvojno delavnico, ki bo udeležence popeljala v svet znanja, veščin in praktičnega izpopolnjevanja, prilagojenega vašim aktualnim potrebam! Uporabili bomo najsodobnejše pristope, ki bodo udeležence aktivno vključili in navdihnili. Razvojna delavnica je zasnovana tako, da se osredotoča na najbolj aktualne trende in potrebe po posameznih področjih, kar vam bo prineslo prednost na trgu ter še okrepilo vaš tim. Pridobili boste dragocene veščine in znanja, ki jih potrebujete za uspeh. Ne zamudite priložnosti, da postanete vodilni na svojem področju!
Metodologija pri izvedbi izobraževalnih in razvojnih delavnic:
- Interaktivne metode poučevanja: Uporabljamo tehnike, kot so skupinske razprave, delovne naloge in simulacije, da spodbudimo aktivno udeležbo in izmenjavo idej med udeleženci.
- Prilagoditev vsebine: Zagotovimo, da je vsebina delavnic prilagojena specifičnim potrebam in interesom udeležencev ter podjetja, kar povečuje motivacijo in povezanost s tematiko.
- Kreativno okolje: Ustvarimo spodbudno in varno okolje, kjer se udeleženci počutijo svobodno izraziti svoje mnenje, postavljati vprašanja in deliti izkušnje.
- Praktične aktivnosti: Vključimo praktične primere in skupaj opredelimo potrebne aktivnosti (AP), ki omogočajo udeležencem, da znanje takoj uporabijo in preizkusijo v realnih situacijah.
- Povratne informacije in refleksija: Spodbujamo udeležence, da delijo povratne informacije o delavnici ter omogočimo čas za refleksijo o naučenem, kar krepi razumevanje in dolgoročno ohranjanje pridobljenega znanja.
Učinkovito komuniciranje z zahtevnimi zaposlenimi
V podjetjih je ključnega pomena, da se konfliktne situacije rešujejo profesionalno in naša naloga je, da zaposlenim zagotovimo pozitivno izkušnjo, tudi v primeru ko pride do težav. Pravilno reševanje težav ne le ohrani zvestobo in zavzetost zaposlenega, ampak tudi gradi ugled podjetja, kjer se spoštujejo potrebe in želje vseh zaposlenih. Prilagojeno na vaše aktualne potrebe, se bomo na delavnici osredotočili predvsem na teme, veščine in pristope, ki so povezani z neprimernim vedenjem posameznih zaposlenih ter neupoštevanjem pravil. Z odločno in spoštljivo komunikacijo ter jasno postavljenimi mejami bomo uspešno zagotavljali interese podjetja, motivirali ostale zaposlene in navsezadnje gradili ugled podjetja, tudi v najzahtevnejših situacijah. Pri tem pa je zelo pomembno, da pri komuniciranju s težavnimi zaposlenimi oziroma v neprijetnih situacijah z njimi, resnično izrazimo veliko mero empatije. Osvojili bomo načela, s katerimi povečamo verjetnost, da bo zaposleni kljub konfliktni situaciji ohranil pozitiven vtis in kako ga motivirati k spremembi vedenja.

V razvojni delavnici se bomo fokusirali na naslednja področja:
- Treniranje aktualnih primerov iz prakse v živo s profesionalno igralko
- Uspešno reševanje konfliktov
- Aktivno poslušanje in podajanje/sprejemanje povratne informacije
- Uporaba empatije v komunikaciji
- Asertivna komunikacija
Reševanje konfliktov na primeren način je ključno za ohranjanje zadovoljstva zaposlenih, saj jim omogoči, da se počutijo spoštovane in poslušane. Najprej je potrebno resnično razumeti situacijo, zaradi katere je prišlo do konflikta, in aktivno poslušanje je pri tem več kot učinkovita veščina, ki presega zgolj slišanje besed. Gre za zavestno, osredotočeno in iskreno prizadevanje, da razumemo sogovornika, tako v vsebini kot v čustvih, ki jih izraža. Asertivna komunikacija je ena izmed najpomembnejših veščin za vodje pri soočanju s problematičnimi zaposlenimi. Omogoča, da vodje jasno izrazijo svoje potrebe in postavijo meje, ne da bi bili pasivni ali agresivni. Empatija pri tem zelo pomaga, saj vodjem omogoča boljše razumevanje občutkov in stališč zaposlenih, kar olajša iskanje sprejemljivih rešitev, hkrati pa zaposlenim daje občutek, da so razumljeni in cenjeni. Udeležence bomo opolnomočili z znanji in veščinami s teh področij, in na ta način zagotovili, da se bodo v nadaljevanju razvojne delavnice uspešneje soočali z izzivi pri igri vlog, kjer bomo v živo trenirali skupaj z udeleženci in profesionalno igralko s fokusom, kako se profesionalno soočati z zahtevnimi zaposlenimi na konkretnih primerih.
Kaj bodo udeleženci na razvojni delavnici prejeli?
- Ocenjevalni kontrolni list za prepoznavo tipa osebnosti ter pričakovanega vedenjskega odziva sogovornika, ki bo odličen pripomoček za pripravo na sestanek s ciljem fokusiranega načina komunikacije glede na osebnost sogovornika
- Delovni list DRŽA-OBRAZ-POGLED-GLAS, s katerim bodo udeleženci lahko tudi po delavnici s praktičnimi vajami trenirali te pomembne tri elemente govorice telesa
- Mini priročnik za uspešno komunikacijo ter ravnanje s konfliktnimi situacijami z zahtevnimi zaposlenimi
Večji del razvojne delavnice bo tako namenjen praktični vadbi komunikacije vaših vodij s strukturirano komunikacijo (opis situacije, izražanje empatije, navajanje pravil/dogovorov, določitev rešitve), saj ta pristop omogoča spoštljiv, pa vendarle tudi asertiven pristop pri reševanju situacije.
Praktično vadbo komunikacije bomo izvajali z igro vlog skupaj s profesionalno igralko.
Po vsaki interakciji bomo skupaj z udeleženci analizirali odigrano igro vlog v dani situaciji ter prevetrili naslednje ključne parametre:
- Ali je bilo sporočilo pravilno povedano in ali je bilo uspešno sprejeto/razumljeno
- Ali je udeleženec pravilno uporabljal intonacijo (način govora, višina glasu,…)
- Ali je govorica telesa resnično odražala tisto, kar je udeleženec govoril
- Ali je udeleženec resnično motiviral sogovornika za spremembo njegovega vedenja z uspešno kombinacijo empatije in asertivne komunikacije
Praktična vadba bo izvajana za cca. 5-10 posebej izpostavljenih izzivov, s katerimi se vodje soočajo pri svojem delu, vendar niso še popolnoma suvereni pri reševanju le teh. Konkretne situacije bomo določili skupaj z vami in s tem zagotovili, da bodo vodje na delavnici resnično trenirali v okoliščinah in situacijah iz svojega vsakodnevnega dela.
Za vsak primer posebej bomo prevetrili obstoječa pravila, kako izvajati proaktivno reševanje težav, kako na profesionalen način na ta pravila opozoriti, reševanje konflikta z empatijo in kako zaposlenega motivirati, da jih upošteva. V primeru reševanja konfliktnih situacij z zaposlenimi pri izvajanju praktičnih primerov, ki jih bomo reševali z uporabo asertivne komunikacije in empatije, bomo upoštevali naslednja načela:
- Diskretnost: Nikoli ne poslabšujmo situacije z javnim opozarjanjem.
- Prijaznost in profesionalnost: Spoštljiv ton kaže zaposlenemu, da nam je mar za kakovost njegove in izkušnje drugih.
- Jasna komunikacija: Povejmo pravila, pojasnimo razloge in ponudimo alternative, kadar je to mogoče.
- Doslednost: Vztrajanje pri pravilih kaže na profesionalnost in zagotavlja enako obravnavo vseh zaposlenih. Vodje se morajo zavedati, da je njihova naloga, da vzdržujejo pravila v ekipi in ne smejo biti pasivni samo zato, da se jim ni potrebno soočiti z njimi.

Razvojna delavnica se izvaja v učilnici/sejni sobi
- traja 6 šolskih ur (9:00-15:00)
- z enim kratkim odmorom v trajanju 15 minut
- 60 minutnim odmorom za malico/kosilo.
Na ta način ohranjamo fokus in koncentracijo udeležencev, ki imajo vsaki dve šolski uri čas za počitek. Priporočeno število udeležencev je med 6 in 10.

Stopite v stik z nami in skupaj bomo oblikovali izobraževalno delavnico, prilagojeno potrebam vašega podjetja: info@hrinstitute.si.