ZAVZETOST ZAPOSLENIH, njen pomen in kako jo izboljšati
Zavzetost zaposlenih ni le želja, temveč nuja za uspeh podjetja! Bolj zavzeti zaposleni delajo z večjo intenzivnostjo in strastjo, saj verjamejo v poslanstvo podjetja in zaupajo njegovim vrednotam. Zaposleni se bodo počutili cenjene, motivirane in povezane s cilji podjetja, kar bo ustvarilo dinamično in pozitivno delovno okolje. Vodje bodo postali pravi voditelji, ki inspirirajo in podpirajo svoje ekipe, in vaši zaposleni bodo bolj produktivni pri svojem delu, kar neposredno vpliva na uspešnost podjetja.
Zavzetost zaposlenih se nanaša na čustveno in psihološko angažiranost posameznika do svojega dela in organizacije, v kateri deluje. Gre za občutek povezanosti, motivacije in zadovoljstva pri opravljanju nalog. Zavzeti zaposleni so običajno bolj produktivni, inovativni in pripravljeni sodelovati v timskem delu. Visoka stopnja zavzetosti je neposredno povezana z boljšimi rezultati podjetja, zmanjšano fluktuacijo zaposlenih in večjo inovativnostjo. Gre torej za to, da so posamezniki nad svojim delom navdušeni, ga z veseljem opravljajo in v njem vidijo smisel.
Obstaja veliko študij, ki raziskujejo povezavo med zavzetostjo zaposlenih, produktivnostjo in fluktuacijo. Ena izmed študij, ki zajema tudi Evropski prostor, je Gallup raziskava, in ključni rezultati te najnovejše študije iz leta 2024 so:
- Zavzetost zaposlenih ostaja ključen izziv pri zagotavljanju visoke produktivnosti v podjetju ter lojalnosti zaposlenih, saj kar 62% zaposlenih ni resnično zavzetih oz. so pasivni pri opravljanju svojega dela, kar pogosto imenujemo »tiho odhajanje«, medtem ko je 15% aktivno nezavzetih in nezadovoljnih, kar poimenujemo kot »glasno odhajanje«. Po podatkih Gallupa o zavzetosti zaposlenih je le 23% zaposlenih resnično zavzetih pri svojem delu. Takšno stanje v podjetju ima velik vpliv na produktivnost zaposlenih ter stopnjo fluktuacije.
- Visoka stopnja zavzetosti močno vpliva na povečanje produktivnosti in podjetja z višjo zavzetostjo zaposlenih so dosegla do 21% višjo produktivnost.
- Visoka stopnja zavzetosti vpliva na zmanjšanje fluktuacije in fluktuacija zaposlenih se lahko zmanjša tudi za od 25% do 65% v podjetjih, kjer so zaposleni bolj zavzeti.

Ni dvoma, da je vlaganje v zavzetost zaposlenih povezano z merljivimi izboljšavami v produktivnosti in zmanjšanjem fluktuacije, kar ima pozitiven vpliv na splošno uspešnost podjetja.
V izobraževalni delavnici bomo najpomembnejše ključne dejavnike podrobno teoretično spoznali in jih skupaj z vodji po posameznih področjih prepoznali v vašem podjetju. Skupaj z vodji bomo nato tudi zastavili cilje in načine, kako dano situacijo izboljšati, poleg tega pa tudi čim hitreje uvesti nove pristope pri njihovem vsakodnevnem delu s ciljem zagotoviti visoko stopnjo zavzetosti in posredno pozitivno vplivati na nivo produktivnosti v podjetju.
Izobraževalna delavnica
ZAVZETOST ZAPOSLENIH, njen pomen in kako jo izboljšati
Izobraževalna delavnica traja 2 dni in pokriva naslednja področja, ki pomembno vplivajo na zavzetost zaposlenih v vašem podjetju:
- zavzetost in ključne tri dimenzije: vitalnost, predanost in vpetost
- pomen motivacije ter medsebojnih odnosov zaposlenih in njun vpliv na zavzetost zaposlenih
- kako pomemben je vpliv vodstvenega tima na zavzetost zaposlenih in kako zagotoviti ustrezno komunikacijo, ki bo vzpodbujala visoko stopnjo zavzetosti
Izobraževalna delavnica je namenjena vodjem v podjetju, saj ravno vodje na dnevnem nivoju pomembno vplivajo na zavzetost zaposlenih v podjetju. Na izobraževalni delavnici bomo uvodoma spoznali ključne dejavnike, ki močno vplivajo na zavzetost zaposlenih in kateri kazalniki nam transparentno pokažejo raven zavzetosti v podjetju. Orisali bomo tudi trenutno stanje na trgu dela v Sloveniji in kako se ustrezno odzvati v podjetjih s ciljem imeti zavzeto ekipo sodelavcev, ki dosegajo nadpovprečno produktivnost. Nato se bomo v nadaljevanju fokusirali na pet najpomembnejših področij: dimenzije zavzetosti, odnosi med sodelavci, motivacija, vloga vodij pri zagotavljanju zavzetosti ter komunikacija med zaposlenimi.
Delavnica po dnevih
Prvi dan izobraževalne delavnice bomo spoznali pomen zavzetosti, motivacije zaposlenih ter odnosov med sodelavci. Najprej bomo spoznali pojem in dimenzije zavzetosti. Zavzetost zaposlenih se nanaša na čustveno in psihološko angažiranost posameznika do svojega dela in organizacije, v kateri deluje. Vitalnost se nanaša na visoko raven energije, vzdržljivosti in mentalne odpornostni in spoznali bomo kako doseči, da zaposleni pri svojem delu kažejo navdušenje, pripravljenost za vložek dodatnega truda in ustvariti optimizem, kar v praksi pomeni, da radi posvečajo svoj čas in trud delu ter vztrajajo tudi v primeru težav. Predanost se izraža kot močna povezanost in identifikacija z delom, in spoznali bomo, kako doseči, da predani zaposleni svoje delo dojemajo kot smiselno in so pogosto čustveno navezani nanj, kar se odraža v njihovem navdušenju, ponosu in občutku, da je njihov prispevek pomemben in cenjen. Vpetost se kaže kot popolna osredotočenost in vključenost v delovne naloge, in udeleženci se bodo naučili, kako doseči, da bodo zaposleni globoko zatopljeni v delo, ter povsem osredotočeni na svoje delovne naloge, ki so jim zaupane. Naučili se bomo, kako zavzetost pri zaposlenih uspešno spodbujati ter spoznali proces izboljšanja stopnje zavzetosti v podjetju. Pri tem bomo osredotočeni na cilj, da so posamezniki nad svojim delom navdušeni, ga z veseljem opravljajo in v njem vidijo smisel. Spoznali bomo glavne dejavnike motivacije in razumevanje teh dejavnikov nam pomaga bolje upravljati svojo lastno motivacijo ali motivacijo drugih. Osredotočili se bomo na dejavnike zunanje in notranje motivacije in študije ugotavljajo, da ima notranja motivacija, ki izhaja iz notranjih interesov, vrednot in zadovoljstva, močnejši vpliv na lojalnost, vključenost zaposlenih in produktivnost v primerjavi z zunanjo motivacijo, ki izhaja iz zunanjih nagrad, pritiskov ali pričakovanj.
Naučili se bomo, kako vodje vzpodbujajo notranjo motivacijo, zelo konkretno bomo prikazali kako spodbujati notranjo motivacijo pri nizko produktivnih zaposlenih, saj se zaposleni, ki so notranje motivirani bolj angažirajo za svoje delo, so bolj kreativni, inovativni in se počutijo bolj izpolnjeni v svojih vlogah. Spoznali bomo tudi, kaj so pravi motivatorji in kaj so higieniki, ki vplivajo zgolj na zadovoljstvo. Naša razmišljanja o zagotavljanju motivacije bomo povezali tudi s hierarhijo osnovnih človekovih potreb. Udeleženci bodo spoznali, kako ključni so odnosi med sodelavci za zavzetost zaposlenih. Poudarili bomo, da dobri odnosi temeljijo na učinkoviti komunikaciji, zaupanju, podpori in priznanju. Vodje imajo ključno vlogo pri ustvarjanju pozitivnega delovnega okolja, ki spodbuja sodelovanje in medsebojno spoštovanje, in naučili jih bomo, kako aktivno spodbujati pozitivne odnose med zaposlenimi. Ko se zaposleni počutijo cenjene, spoštovane in vključene, so bolj motivirani, zavzeti in pripravljeni prispevati k skupnim ciljem. Osredotočenost na odnose znotraj ekipe in organizacijsko kulturo neposredno vpliva na zavzetost zaposlenih, in udeleženci bodo spoznali, kako to učinkovito narediti. Spoznali bomo tudi, kako raznoliki tim usmeriti v enotno ter ciljno usmerjeno delovanje in kako izkoristiti v podjetju to raznolikost med zaposlenimi, pri tem pa še posebej izpostavili pomen vključenosti sodelavcev. Tako bomo vzpostavili pravo sliko zmagovitega tima, ki bo soustvarjal močno organizacijsko kulturo podjetja, ki bo vzpodbujala visoko stopnjo zavzetosti zaposlenih v podjetju. Izmerili bomo tudi zavzetost vodij in to bo osnova za naše nadaljevanje izobraževalne delavnice v drugem dnevu.

Drugi dan bomo prikazali vlogo in pomen vodstvenega tima pri zagotavljanju zavzetosti. Spoznali bomo elemente, kako lahko vodja gradi zavzetost in v katerih primerih jo uničuje. Za vzpodbujanje zavzetosti zaposlenih mora vodja sprejeti konkretne ukrepe, ki gradijo zaupanje, spoštovanje, sodelovanje in povečujejo zadovoljstvo zaposlenih, in te ukrepe bomo tudi spoznali in prepoznali, kaj se že izvaja v podjetju in kaj bi bilo potrebno še implementirati. Predstavili bomo tudi pomen komunikacije in njen vpliv na zavzetost zaposlenih. Pri sami komunikaciji se bomo naučili, kako komunicirati na različne načine, če želimo sodelavce motivirati, jim želimo samo prenesti znanje oz. informacijo, ali pa želimo na njih vplivati. Pri tem bomo posebej izpostavili pomen sporočila, tona ter govorice telesa pri komunikaciji in na kaj je potrebno osredotočiti pozornost, ko izvajamo komunikacijo sami, ali pa jo nekdo drug. Spoznamo tudi elemente samozavestnega govorca in opozorimo na napake pri govorici telesa in intonaciji, ki kažejo na nekompetentnost, neiskrenost ali nezavzetost. Posebej poudarimo, da imejmo pri komunikaciji vedno v mislih, da gre tu sogovornike in ne za nas. Sporočilo naj bo naravnano v smislu, da bodo sogovorniki boljši, uspešnejši! Sogovorniki bodo to občutili in naše sporočilo dojemali kot nekaj pozitivnega za njih in tako lažje sprejeli in implementirali želeno spremembo in počutili se bodo vključene. Posebej bomo predstavili različne tipe osebnosti, njihove vedenjske vzorce ter kako prilagoditi našo komunikacijo glede na tip vedenjskega odziva. Različne tipe osebnosti ter njihovih odzivov se bomo naučili tudi prepoznati v našem delovnem okolju, da lahko v naprej prilagodimo naš način komunikacije in jim dodeljujemo prave vloge pri njihovem delu, upoštevamo njihovo različnost ter oblikujemo močne time, saj bodo tako bolj motivirani, prepoznali smisel svojega dela, več sodelovali s svojimi sodelavci ter bili pri svojem delu uspešni, posledično pa tudi bolj zavzeti. Konkretno s primeri bomo tudi predstavili, kako izboljšati notranjo komunikacijo. Tak način vodenja bo pomembno vplival tudi na zadovoljstvo in zavzetost ostalih sodelavcev.

Izobraževalne delavnice se izvajajo v učilnici, in sicer vsak delovni dan
- traja 6 šolskih ur (9:00-15:00)
- z enim kratkim odmorom v trajanju 15 minut
- 60 minutnim odmorom za malico/kosilo.
Na ta način ohranjamo fokus in koncentracijo udeležencev, ki imajo vsaki dve šolski uri čas za počitek. Če ne želite izvajati izobraževalnih delavnic v vaših prostorih, lahko mi zagotovimo ustrezno lokacijo za izvedbo.
Cilji delavnice
Pri sami izvedbi izobraževalnih delavnic bomo imeli poleg fokusa na samem prenosu znanj s področja zavzetosti tudi krepitev timskega duha udeležencev ter izboljšanje komunikacije med njimi, saj močno povezan vodstveni tim učinkoviteje zagotavlja visoko stopnjo zavzetosti v podjetju. Izobraževalna delavnica je zasnovana na način, da zahteva stalno sodelovanje s strani udeležencev. Predavanja namreč niso izvedena na način predstavitve, ampak skupnega preverjanja dejanskega stanja za posamezno področje ter razmišljanje o tem, kako to izboljšati, in pri tem je zelo veliko interakcije.
Po vsakem sklopu vsebin udeleženci tudi zapišejo konkreten akcijski načrt, kaj bodo že naslednji dan implementirali pri svojem delu. Deljenje dobrih primerov iz praks za konkretne izzive med vsemi udeleženci in predavateljem pričara zelo kreativno okolje s pozitivno naravnanostjo k iskanju rešitev, in tudi pokaže udeležencem, kako deluje pravi tim. Pozitivna naravnanost, velika raznolikost udeležencev in kreativnost ustvarijo pozitivno vzdušje in prikaže udeležencem, kako je lažje delati na ta način. Izzivi namreč vedno bodo in spremembe so naša stalnost, pomembno je kako in s kakšnimi sodelavci se jih lotimo.
Pridobljene kompetence
Na ta način bomo okrepili zavedanje in potrebne kompetence vodij glede pomena visoke stopnje zavzetosti v podjetju, ter vzpostavili pravo podobo zmagovitega tima, ki bo soustvarjal pozitivno organizacijsko kulturo podjetja, ki bo spodbujala višjo zavzetost zaposlenih. V izobraževalni delavnici bomo tako ozavestili vodje, da s svojimi dejanji pomembno vplivajo na zavzetost v svojih timih in širše v podjetju, in ravno zato je potrebno razumeti in uporabljati sodobne pristope, da jih poleg samega usmerjanja njihovih aktivnosti, tudi ustrezno motiviramo, izboljšujemo zavzetost zaposlenih ter povečujemo produktivnost v podjetju.
Metodologija pri izvedbi izobraževalnih delavnic
Interaktivne metode poučevanja: Uporabljamo tehnike, kot so skupinske razprave, delovne naloge in simulacije, da spodbudimo aktivno udeležbo in izmenjavo idej med udeleženci.
Prilagoditev vsebine: Zagotovimo, da je vsebina delavnic prilagojena specifičnim potrebam in interesom udeležencev ter podjetja, kar povečuje motivacijo in povezanost s tematiko.
Kreativno okolje: Ustvarimo spodbudno in varno okolje, kjer se udeleženci počutijo svobodno izraziti svoje mnenje, postavljati vprašanja in deliti izkušnje.
Praktične aktivnosti: Vključimo praktične primere in skupaj opredelimo potrebne aktivnosti (AP), ki omogočajo udeležencem, da znanje takoj uporabijo in preizkusijo v realnih situacijah.
Povratne informacije in refleksija: Spodbujamo udeležence, da delijo povratne informacije o delavnici ter omogočimo čas za refleksijo o naučenem, kar krepi razumevanje in dolgoročno ohranjanje pridobljenega znanja.