Raznolikost in vključevanje: to nista samo besedi, to sta vrednoti, ki lahko našemu podjetju, pa tudi vsakemu posamezniku med nami, prineseta ogromne koristi. Zaposleni imajo pri spodbujanju raznolikosti in vključevanja ključno vlogo. Prav oni so tisti, ki so vsakodnevno v neposrednem stiku s sodelavci in zato pomembno prispevajo k oblikovanju kulture spoštovanja in sprejemanja raznolikosti. Njihovo vedenje, odnos in dejanja neposredno vplivajo na to, ali se vsak posameznik počuti vključenega in sprejetega, ne glede na svoje ozadje, prepričanja ali razlike. Raznolikost in vključevanje nista le nalogi podjetja, vodstva ali pravilnikov in aktov podjetja – sta skupna odgovornost vseh. Ko vsak zaposleni prevzame aktivno vlogo pri ustvarjanju vključujočega delovnega okolja, lahko organizacija resnično postane prostor, kjer vsi pripadajo in prispevajo k skupnemu uspehu.
Raznolikost se nanaša na vse tiste značilnosti, ki nas delajo edinstvene. To so lahko razlike v spolu, starosti, kulturnem ozadju, izobrazbi, izkušnjah, načinu razmišljanja in še marsičem. Raznolikost prepoznava in ceni te razlike. A raznolikost sama po sebi ni dovolj. Brez vključevanja raznolikost izgubi svojo moč. Vključevanje pomeni, da vsakdo, ne glede na to, kako se razlikuje od drugih, občuti, da pripada, da je spoštovan in da ima enakovredno možnost prispevati in se razvijati. Raznolikost je torej to, da so vsi povabljeni na zabavo, vključevanje pa to, da vsi tudi plešejo.
Raziskave kažejo, da so raznolike ekipe uspešnejše od tistih, ki so manj raznolike. McKinseyjeva študija Delivering through Diversity je pokazala, da podjetja z večjo raznolikostjo v svojih vrstah ustvarijo kar 35% večjo verjetnost za nadpovprečen uspeh podjetja. Raznolikost prinaša sveže ideje, inovacije in večjo sposobnost reševanja problemov. Raziskave tudi potrjujejo, da večja raznolikost zaposlenih pozitivno vpliva na zadovoljstvo, sodelovanje in zavzetost zaposlenih.

Na koncu je ključno, da razumemo:
raznolikost in vključevanje nista samo poslovni strategiji – sta temelj človečnosti. Vsi imamo nekaj edinstvenega, kar lahko prispevamo. Moč našega podjetja ni le v tem, kar vsak od nas posamezno prinese, temveč v tem, kaj lahko ustvarimo skupaj, ko spoštujemo in vključujemo vsak glas.
V izobraževalni delavnici bomo najpomembnejše ključne dejavnike podrobno teoretično spoznali in jih skupaj z vodji po posameznih področjih prepoznali v vašem podjetju. Skupaj z vodji bomo nato tudi zastavili cilje in načine, kako dano situacijo izboljšati, poleg tega pa tudi čim hitreje uvesti nove pristope pri njihovem vsakodnevnem delu s ciljem zagotoviti visoko stopnjo zavzetosti in posredno pozitivno vplivati na nivo produktivnosti v podjetju.
Izobraževalna delavnica
RAZNOLIKOST, njen pomen in povezanost z vključenostjo
Izobraževalna delavnica traja 1 dan in pokriva naslednja področja, ki pomembno vplivajo na sprejemanje raznolikosti in na vključenost zaposlenih v vašem podjetju:
- ozaveščanje zaposlenih in spodbujanje kulture, kjer razlike med zaposlenimi niso le sprejete, temveč aktivno cenjene, in kjer ima vsak posameznik občutek pripadnosti,
- pomen empatije zaposlenih in njen vpliv,
- kako pomembno je, da na pravi način komuniciramo.
Izobraževalna delavnica je namenjena vodjem v podjetju, saj ravno vodje na dnevnem nivoju pomembno vplivajo na oblikovanje vključujoče kulture, spodbujanje raznolikosti in zagotavljanje pravičnega delovnega okolja. Na izobraževalni delavnici bomo uvodoma spoznali ključne dejavnike, ki močno vplivajo na sprejemanje raznolikosti, ustvarjanje občutka pripadnosti ter učinkovito reševanje izzivov povezanih z vključevanjem raznolikih zaposlenih v delovnem okolju. Orisali bomo tudi trenutno stanje na trgu dela v Sloveniji in kako se ustrezno odzvati v podjetjih s ciljem imeti zavzeto raznoliko ekipo sodelavcev, ki se s svojo raznolikostjo dopolnjuje in na ta način dosega boljše rezultate. V nadaljevanju se bomo fokusirali na tri ključna področja: ozaveščanje, empatijo ter komunikacijo.
Vsebina delavnice
Z udeleženci bomo spoznali, da je ozaveščanje raznolikosti v povezavi z vključevanjem proces, ki zahteva zavestno prizadevanje na vseh ravneh podjetja. Gre za spodbujanje kulture, kjer razlike med zaposlenimi niso le sprejete, temveč aktivno cenjene, in kjer ima vsak posameznik občutek pripadnosti. Poudarili bomo, da je spodbujanje ozaveščenosti o raznolikosti in vključenosti njihova stalna naloga, in jih predstavili načine, kako to v praksi izpeljati, ter učinkovito upravljati s svojimi nezavednimi predsodki, sprejemanjem kulturnih, generacijskih, ter ostale razlik med sodelavci. Udeleženci bodo spoznali, da ko skupaj z zaposlenimi dnevno udejanjajo raznolikost in vključevanje, se izboljša timsko delo in ustvarjalnost, saj različne perspektive prinašajo boljše rešitve. Narašča tudi zavzetost zaposlenih, ker se vsi počutijo slišane in spoštovane in tudi podjetje postane bolj privlačno za talente, saj ljudje iščejo okolja, kjer se počutijo sprejete.
Udeleženci bodo spoznali pomen empatije pri raznolikosti in vključenosti, saj je ključna za ustvarjanje okolja, kjer se vsi zaposleni počutijo cenjene, razumljene in vključene. Empatija omogoča globlje razumevanje potreb, čustev in izkušenj sodelavcev z različnimi ozadji, kar izboljšuje odnose, krepi sodelovanje in povečuje zavzetost. Udeleženci se bodo naučili, kako bolje razumeti izkušnje drugih, ne glede na to, ali gre za drugačno kulturno, družbeno ali osebno izkušnjo. Poleg tega bomo spoznali, zakaj je pomembno biti odprt za drugačne perspektive, da namesto da bi nekoga takoj ocenjevali ali primerjali, sprejmimo, da ima vsak svojo edinstveno zgodbo in pogled na svet. Poleg tega bomo izpostavili, kako pomembno je graditi odnose na spoštovanju, in ravno empatija spodbuja poslušanje brez sodb in ustvarja prostor, kjer se ljudje počutijo slišane.

Komunikacija kot tretji ključni element pri raznolikosti in vključenosti igra pomembno vlogo pri ustvarjanju delovnega okolja, kjer se vsi zaposleni počutijo cenjene, spoštovane in slišane. Učinkovita komunikacija ne pomeni le izmenjave informacij, temveč vključuje sposobnost razumevanja različnih pogledov, prilagajanja sporočil in grajenja mostov med raznolikimi skupinami ljudi. Pri sami komunikaciji se bomo naučili, kako komunicirati na različne načine, če želimo sodelavce motivirati, jim želimo samo prenesti znanje oz. informacijo, ali pa želimo na njih vplivati. Pri tem bomo posebej izpostavili pomen sporočila, tona ter govorice telesa pri komunikaciji in na kaj je potrebno osredotočiti pozornost, ko izvajamo komunikacijo sami, ali pa jo nekdo drug. Spoznamo tudi elemente samozavestnega govorca in opozorimo na napake pri govorici telesa in intonaciji, ki kažejo na nekompetentnost, neiskrenost ali nezavzetost. Posebej poudarimo da imejmo pri komunikaciji vedno v mislih, da gre tu sogovornike in ne za nas. Sporočilo naj bo naravnano v smislu, da bodo sogovorniki boljši, uspešnejši! Sogovorniki bodo to občutili in naše sporočilo dojemali kot nekaj pozitivnega za njih in tako lažje sprejeli in implementirali željeno spremembo in tudi vključene se bo počutili. Posebej bomo predstavili različne tipe osebnosti, njihove vedenjske vzorce ter kako prilagoditi našo komunikacijo glede na tip vedenjskega odziva. Različne tipe osebnosti ter njihovih odzivov se bomo naučili tudi prepoznati v našem delovnem okolju, da lahko v naprej prilagodimo naš način komunikacije in jim dodeljujemo prave vloge pri njihovem delu, upoštevamo njihovo različnost ter oblikujemo močne time, saj bodo tako bolj motivirani, prepoznali smisel svojega dela, več sodelovali s svojimi sodelavci ter bili pri svojem delu uspešni, posledično pa tudi bolj zavzeti. Konkretno s primeri bomo tudi predstavili, kako vzpostaviti notranjo komunikacijo, ki spoštuje raznolikost. Tak način vodenja bo pomembno vplival tudi na zadovoljstvo in zavzetost ostalih sodelavcev.

Izobraževalne delavnice se izvajajo v učilnici, in sicer delovni dan
- traja 6 šolskih ur (9:00-15:00)
- z enim kratkim odmorom v trajanju 15 minut
- 60 minutnim odmorom za malico/kosilo.
Na ta način ohranjamo fokus in koncentracijo udeležencev, ki imajo vsaki dve šolski uri čas za počitek. Če ne želite izvajati izobraževalnih delavnic v vaših prostorih, lahko mi zagotovimo ustrezno lokacijo za izvedbo.
Cilji delavnice
Pri sami izvedbi izobraževalnih delavnic bomo imeli poleg fokusa na samem prenosu znanj s področja raznolikosti in vključenosti tudi krepitev timskega duha udeležencev ter izboljšanje komunikacije med njimi, saj močno povezan vodstveni tim učinkoviteje zagotavlja vključenost raznolikih sodelavcev v podjetju. Izobraževalna delavnica je zasnovana na način, da zahteva stalno sodelovanje s strani udeležencev. Predavanja namreč niso izvedena na način predstavitve, ampak skupnega preverjanja dejanskega stanja za posamezno področje ter razmišljanje o tem, kako to izboljšati, in pri tem je zelo veliko interakcije.
Po vsakem sklopu vsebin udeleženci tudi zapišejo konkreten akcijski načrt, kaj bodo že naslednji dan implementirali pri svojem delu. Deljenje dobrih primerov iz praks za konkretne izzive med vsemi udeleženci in predavateljem pričara zelo kreativno okolje s pozitivno naravnanostjo k iskanju rešitev, in tudi pokaže udeležencem, kako deluje pravi tim. Pozitivna naravnanost, velika raznolikost udeležencev in kreativnost ustvarijo pozitivno vzdušje, klimo in prikaže udeležencem, kako je lažje delati na ta način. Izzivi namreč vedno bodo in spremembe so naša stalnost, pomembno je kako in s kakšnimi sodelavci se jih lotimo.
Pridobljene kompetence
Na ta način bomo okrepili zavedanje in potrebne kompetence vodij glede pomena raznolikosti sodelavcev in njihove vključenosti, ter vzpostavili pravo podobo zmagovitega tima, ki bo soustvarjal pozitivno organizacijsko kulturo podjetja. V izobraževalni delavnici bomo tako ozavestili vodje, da s svojimi dejanji pomembno vplivajo na sodelavce in njihovo vedenje in delo v svojih timih in širše v podjetju, in ravno zato je potrebno razumeti in uporabljati sodobne pristope, da jih poleg samega usmerjanja njihovih aktivnosti, tudi ustrezno motiviramo.
Metodologija pri izvedbi izobraževalnih delavnic
Interaktivne metode poučevanja: Uporabljamo tehnike, kot so skupinske razprave, delovne naloge in simulacije, da spodbudimo aktivno udeležbo in izmenjavo idej med udeleženci.
Prilagoditev vsebine: Zagotovimo, da je vsebina delavnic prilagojena specifičnim potrebam in interesom udeležencev ter podjetja, kar povečuje motivacijo in povezanost s tematiko.
Kreativno okolje: Ustvarimo spodbudno in varno okolje, kjer se udeleženci počutijo svobodno izraziti svoje mnenje, postavljati vprašanja in deliti izkušnje.
Praktične aktivnosti: Vključimo praktične primere in skupaj opredelimo potrebne aktivnosti (AP), ki omogočajo udeležencem, da znanje takoj uporabijo in preizkusijo v realnih situacijah.
Povratne informacije in refleksija: Spodbujamo udeležence, da delijo povratne informacije o delavnici ter omogočimo čas za refleksijo o naučenem, kar krepi razumevanje in dolgoročno ohranjanje pridobljenega znanja.