You are currently viewing Izobraževalna delavnica LOJALNOST ZAPOSLENIH

Izobraževalna delavnica LOJALNOST ZAPOSLENIH

LOJALNOST ZAPOSLENIH, njen pomen in kako jo zagotoviti

Obdržati obstoječega odličnega zaposlenega je vsekakor bistveno ceneje kot zaposliti novega in to se lahko v podjetjih odraža na več načinov. Naj v nadaljevanju navedemo nekaj konkretnih dejstev:


Stroški zaposlitve novega zaposlenega: Raziskave na našem kontinentu, in sicer CIPD poročilo navaja, da stroški nadomeščanja zaposlenega znašajo približno 21% letne plače za nižje plačana delovna mesta, medtem ko lahko za visoko kvalificirane položaje ti stroški dosežejo do 200% letne plače. Ti stroški vključujejo oglase za prosta delovna mesta, čas, ki ga porabijo zaposleni za intervjuje, čas usposabljanja novih zaposlenih, izgubljeno produktivnost in administrativne stroške.

Stroški usposabljanja in izgube produktivnosti: CIPD Learning and Development Survey poroča, da evropska podjetja povprečno porabijo približno 1.250 EUR na zaposlenega na leto za izobraževanje in razvoj. Ta znesek vključuje stroške usposabljanja, delavnic, seminarjev, spletnih tečajev in drugih oblik razvoja znanj. Novi zaposleni potrebujejo povprečno 1 do 2 leti, da dosežejo produktivnost obstoječega zaposlenega. V tem obdobju se izgubi tudi produktivnost drugih zaposlenih, ki morajo pomagati pri njihovem usposabljanju.

Izguba institucionalnega znanja in morale: Ko podjetje zapusti dolgoletni zaposleni, podjetje izgubi dragoceno institucionalno znanje, kar lahko negativno vpliva na učinkovitost celotne ekipe. Pogoste menjave zaposlenih lahko negativno vplivajo na moralo in angažiranost preostalih zaposlenih, kar dodatno zmanjšuje produktivnost in povečuje verjetnost nadaljnjih odhodov.

Podobno kot v pri nas, se tudi v celotni EU podjetja soočajo z visokimi stroški zamenjave zaposlenih in vlagajo znatna sredstva v usposabljanje in razvoj. Ti stroški vključujejo tako neposredne finančne izdatke, kot tudi izgube produktivnosti, ki nastanejo med usposabljanjem novih zaposlenih. Prizadevanja za zmanjšanje fluktuacije zaposlenih in povečanje njihove angažiranosti lahko podjetjem pomagajo zmanjšati te stroške in izboljšati splošno produktivnost ter kakovost dela.

Obdržati obstoječega zaposlenega je finančno bolj smiselno kot iskati novega, ne samo zaradi visokih stroškov zaposlovanja, ampak tudi zaradi aktivnosti vezanih na usposabljanje novega zaposlenega in tudi zaradi izgube produktivnosti. Poleg tega zadržanje zaposlenih pomaga ohraniti institucionalno znanje in izboljšati moralo in angažiranost celotnega tima.

Vsekakor lahko zaključimo, da se podjetju resnično obrestuje vlaganje v lojalnost zaposlenih, ta pa je odvisna od več dejavnikov, ki se med seboj prepletajo in vplivajo na splošno zadovoljstvo in angažiranost zaposlenih.


V izobraževalni delavnici bomo najpomembnejše ključne dejavnike podrobno teoretično spoznali in jih skupaj z vodji po posameznih področjih prepoznali v vašem podjetju. Skupaj z vodji bomo nato tudi zastavili cilje in načine, kako dano situacijo izboljšati, poleg tega pa tudi čim hitreje uvesti nove pristope pri njihovem vsakodnevnem delu s ciljem zagotoviti visoko stopnjo lojalnosti.

Izobraževalna delavnica


LOJALNOST ZAPOSLENIH, njen pomen in kako jo zagotoviti

Izobraževalna delavnica traja 2 dni in pokriva naslednja področja, ki pomembno vplivajo na lojalnost zaposlenih v vašem podjetju:

Izobraževalna delavnica je namenjena vodjem v podjetju, saj ravno vodje na dnevnem nivoju pomembno vplivajo na lojalnost zaposlenih v podjetju. Na izobraževalni delavnici bomo uvodoma spoznali ključne dejavnike, ki močno vplivajo na lojalnost zaposlenih in kateri kazalniki nam transparentno pokažejo raven lojalnosti v podjetju. Orisali bomo tudi trenutno stanje na trgu dela v Sloveniji in kako se ustrezno odzvati v podjetjih s ciljem obdržati in pridobiti kompetentne sodelavce. Nato se bomo v nadaljevanju fokusirali na pet najpomembnejših področij: kompetence, motivacija, organizacijska kultura, vloga vodij pri zagotavljanju lojalnosti ter komunikacija med zaposlenimi.

Delavnica po dnevih


Prvi dan izobraževalne delavnice bomo spoznali pomen organizacijske kulture, kompetenc ter motivacije zaposlenih. Pri kompetencah se bomo osredotočili predvsem na sposobnosti ter osebne značilnosti. Sposobnosti so pomembne pri določanju potenciala posameznika za določeno delo, zmožnostjo učenja novih veščin in prilagajanja novim situacijam ter karierno pot. To vse pomembno vpliva na uspešnost, in uspešen posameznik ali tim je vsekakor bolj lojalen. Osredotočili se bomo tudi na pomen osebnih značilnosti, ki vplivajo na to, kako posameznik pristopa k delu in sodeluje z drugimi in pomembno vplivajo tudi na vedenje in čustva. Osebne značilnosti pomembno vplivajo k delovni etiki, dobrim medosebnim odnosom, prilagodljivostim kvalitetnemu vodenju ter reševanju izzivov. Spoznali bomo glavne dejavnike motivacije in razumevanje teh dejavnikov nam pomaga bolje upravljati svojo lastno motivacijo ali motivacijo drugih. Osredotočili se bomo na dejavnike zunanje in notranje motivacije in študije ugotavljajo, da ima notranja motivacija, ki izhaja iz notranjih interesov, vrednot in zadovoljstva, močnejši vpliv na lojalnost, vključenost zaposlenih in produktivnost v primerjavi z zunanjo motivacijo, ki izhaja iz zunanjih nagrad, pritiskov ali pričakovanj. Naučili se bomo, kako vodje vzpodbujajo notranjo motivacijo, zelo konkretno bomo prikazali kako spodbujati notranjo motivacijo pri zaposlenim z nizko angažiranostjo, saj se zaposleni, ki so notranje motivirani bolj angažirajo za svoje delo, so bolj kreativni, inovativni in se počutijo bolj izpolnjeni v svojih vlogah. Spoznali bomo tudi, kaj so pravi motivatorji in kaj so higieniki, ki vplivajo zgolj na zadovoljstvo. Naša razmišljanja o zagotavljanju motivacije bomo povezali tudi s hierarhijo osnovnih človekovih potreb. Spoznali bomo uničevalce pozitivne organizacijske kulture in tudi, kako to odpraviti s konkretnimi rešitvami. Udeleženci bodo spoznali kako graditi pozitivno kulturo, ki spodbuja sodelovanje, timsko delo, inovativnost in spoštovanje med zaposlenimi. Prav ustvarjanje prijetnega delovnega okolja, kjer se cenijo različnost, kreativnost in prispevki vsakega posameznika, bo pripomoglo k lojalnosti, zavzetosti in motivaciji zaposlenih. Izmerili bomo tudi zavzetost vodij in to bo osnova za naše nadaljevanje izobraževalne delavnice v drugem dnevu.

Drugi dan bomo prikazali vlogo in pomen vodstvenega tima pri zagotavljanju lojalnosti. Spoznali bomo elemente, kako lahko vodja gradi lojalnost in v katerih primerih jo uničuje. Za vzpodbujanje lojalnosti zaposlenih mora vodja sprejeti konkretne ukrepe, ki gradijo zaupanje, izboljšujejo delovno okolje in povečujejo zadovoljstvo zaposlenih, in te ukrepe bomo tudi spoznali in prepoznali, kaj se že izvaja in kaj bi bilo potrebno še implementirati. Predstavili bomo tudi pomen komunikacije in njen vpliv na lojalnost zaposlenih. Pri sami komunikaciji se bomo naučili, kako komunicirati na različne načine, če želimo sodelavce motivirati, jim želimo samo prenesti znanje oz. informacijo ali pa želimo na njih vplivati. Pri tem bomo posebej izpostavili pomen sporočila, tona ter govorice telesa pri komunikaciji in na kaj je potrebno biti pozoren, ko izvajamo samo komunikacijo, ali pa jo nekdo drug. Spoznamo tudi elemente samozavestnega govorca in opozorimo na napake pri govorici telesa in intonaciji, ki kažejo na nekompetentnost, neiskrenost ali nezavzetost. Posebej poudarimo da imejmo pri komunikaciji vedno v mislih, da gre tu za sogovornike in ne za nas. Sporočilo naj bo naravnano v smislu, da bodo sogovorniki boljši, uspešnejši! Sogovorniki bodo to občutili in naše sporočilo dojemali kot nekaj pozitivnega za njih in tako lažje sprejeli in implementirali želeno spremembo in tudi vključene se bo počutili. Posebej bomo predstavili različne tipe osebnosti, njihove vedenjske vzorce ter kako prilagoditi našo komunikacijo glede na tip vedenjskega odziva. Različne tipe osebnosti ter njihovih odzivov se bomo naučili tudi prepoznati v našem delovnem okolju, da lahko v naprej prilagodimo naš način komunikacije in jim dodeljujemo prave vloge pri njihovem delu, upoštevamo njihovo različnost ter oblikujemo močne time, saj bodo tako bolj motivirani ter uspešni, posledično pa tudi bolj lojalni. Konkretno s primeri bomo tudi predstavili, kako izboljšati notranjo komunikacijo. Tak način vodenja bo pomembno vplival tudi na zadovoljstvo in lojalnost ostalih sodelavcev.

Izobraževalne delavnice se izvajajo v učilnici, in sicer vsak delovni dan

  • traja 6 šolskih ur (9:00-15:00)
  • z enim kratkim odmorom v trajanju 15 minut
  • 60 minutnim odmorom za malico/kosilo.

Na ta način ohranjamo fokus in koncentracijo udeležencev, ki imajo vsaki dve šolski uri čas za počitek. Če ne želite izvajati izobraževalnih delavnic v vaših prostorih, lahko mi zagotovimo ustrezno lokacijo za izvedbo.

Cilji delavnice


Spoznali bomo, kako raznoliki tim usmeriti v enotno ter ciljno usmerjeno delovanje in kako izkoristiti v podjetju to raznolikost med zaposlenimi. Tako bomo vzpostavili pravo sliko zmagovitega tima, ki bo soustvarjal močno organizacijsko kulturo podjetja, saj največ zaposlenih zapusti podjetje ravno zaradi slabe organizacijske kulture.


Pri sami izvedbi izobraževalnih delavnic bomo imeli poleg fokusa na samem prenosu znanj s področja lojalnosti tudi krepitev timskega duha udeležencev ter izboljšanje komunikacije med njimi, saj močno povezan vodstveni tim učinkoviteje zagotavlja visoko stopnjo lojalnosti v podjetju. Izobraževalna delavnica je zasnovana na način, da zahteva stalno sodelovanje s strani udeležencev. Predavanja namreč niso izvedena na način predstavitve, ampak skupnega preverjanja dejanskega stanja za posamezno področje ter razmišljanje o tem, kako to izboljšati.


Po vsakem sklopu vsebin udeleženci tudi zapišejo konkreten akcijski načrt, kaj bodo udeleženci že naslednji dan implementirali pri svojem delu. Deljenje dobrih primerov iz praks za konkretne izzive med vsemi udeleženci in trenerjem pričara zelo kreativno okolje s pozitivno naravnanostjo k iskanju rešitev, in tudi konkretno pokaže udeležencem, kako deluje pravi tim. Pozitivna naravnanost, velika raznolikost udeležencev in kreativnost ustvarijo pozitivno vzdušje, klimo in prikaže udeležencem, kako je lažje delati na ta način. Izzivi namreč vedno bodo in spremembe so naša stalnost, pomembno je kako in s kakšnimi sodelavci se jih lotimo.

Pridobljene kompetence


Na ta način bomo okrepili zavedanje in potrebne kompetence vodij glede pomena visoke stopnje lojalnosti v podjetju, ter vzpostavili pravo podobo zmagovitega tima, ki bo soustvarjal močno organizacijsko kulturo podjetja, saj največ zaposlenih zapusti podjetje ravno zaradi slabe organizacijske kulture, na kar pa imajo vodje pomemben vpliv. V izobraževalni delavnici bomo tako ozavestili vodje, da s svojimi dejanji pomembno vplivajo na lojalnost v svojih timih in širše v podjetjih, in ravno zato je potrebno razumeti in uporabljati sodobne pristope pri vodenju zaposlenih, da jih poleg samega usmerjanja njihovih aktivnosti, tudi ustrezno motiviramo, izboljšujemo zavzetost ter lojalnost.

Metodologija pri izvedbi izobraževalnih delavnic


Interaktivne metode poučevanja: Uporabljamo tehnike, kot so skupinske razprave, delovne naloge in simulacije, da spodbudimo aktivno udeležbo in izmenjavo idej med udeleženci.
Prilagoditev vsebine: Zagotovimo, da je vsebina delavnic prilagojena specifičnim potrebam in interesom udeležencev ter podjetja, kar povečuje motivacijo in povezanost s tematiko.
Kreativno okolje: Ustvarimo spodbudno in varno okolje, kjer se udeleženci počutijo svobodno izraziti svoje mnenje, postavljati vprašanja in deliti izkušnje.
Praktične aktivnosti: Vključimo praktične primere in skupaj opredelimo potrebne aktivnosti (AP), ki omogočajo udeležencem, da znanje takoj uporabijo in preizkusijo v realnih situacijah.
Povratne informacije in refleksija: Spodbujamo udeležence, da delijo povratne informacije o delavnici ter omogočimo čas za refleksijo o naučenem, kar krepi razumevanje in dolgoročno ohranjanje pridobljenega znanja.