Pri vzpostavljanju ugleda odličnega zaposlovalca, se je potrebno močno zavedati, da gre pri takem procesu za večdimenzionalen pristop. Tak pristop v klasičnem smislu namreč vključuje poleg etičnosti in integritete v našem podjetju, načina ravnanja z našimi zaposlenimi, konkurenčnosti plačila ter ostalih ugodnosti za zaposlene, same prepoznavnost ter lokalnega ugleda našega podjetja in našega sodelovanja v skupnosti, tudi priložnosti za razvoj naših zaposlenih, način komunikacije zaposlenih znotraj našega podjetja, način vodenja in upravljanja v našem podjetju, kulturo v našem podjetju, in nikakor ne smemo pozabiti na navdihujoče vodstvo, ki ima močan vpliv na vse skupaj. Vključevanje vseh teh elementov močno prispeva k pozitivnemu ugledu našega podjetja kot dobrega zaposlovalca. Na ta način lažje privabimo in obdržimo talentirane zaposlene in izboljšamo splošno poslovno uspešnost našega podjetja. Močno verjamem, da ima vsak izmed vas večino teh področij že podprto in da nenehno razvijate načine, kako vse te elemente ustrezno nadgrajevati skozi vaše poslovanje.
Če želite privabiti nove zaposlene in jih dolgoročno zadržati, je izmed vseh zgoraj naštetih elementov ravno kultura podjetja tista, ki bi verjetno morala biti na prvem mestu v vsakem podjetju, saj zaradi slabe kulture v podjetju zaposleni pogosto zapuščajo delodajalce oz. se nočejo zaposliti v posameznem podjetju. Torej slaba plača ni glavni razlog, zaradi katerega zaposleni zapuščajo podjetje ali vanj celo ne želijo vstopiti!
Zakaj pa je ravno kultura v podjetju tako pomembna?
1. Zadovoljstvo in angažiranost zaposlenih
- Dolgotrajno zadovoljstvo: Kultura podjetja, ki spodbuja odprto komunikacijo, vključevanje in pozitivno delovno okolje, ima dolgoročen vpliv na zadovoljstvo zaposlenih. Zaposleni, ki se počutijo cenjeni in vključeni, so bolj verjetno motivirani in angažirani.
- Izogibanje fluktuaciji: Kultura podjetja, ki poskrbi za profesionalni razvoj, zdravje in dobrobit zaposlenih ter priznavanje dosežkov, pomaga zmanjšati fluktuacijo in povečuje dolgoročno zvestobo zaposlenih.
2. Privabljanje pravih kandidatov
- Usklajenost vrednot: Zaposleni, ki iščejo dolgotrajno zaposlitev, pogosto iščejo podjetja, katerih vrednote in kultura so usklajene z njihovimi lastnimi. Če je kultura podjetja privlačna in skladna z njihovimi pričakovanji, bodo to podjetje raje izbrali, tudi če se plačilo morda ne razlikuje veliko od konkurence.
- Reputacija podjetja: Pozitivna kultura podjetja gradi dober ugled, kar pomaga pri privabljanju kandidatov, ki iščejo pozitivno delovno okolje in priložnosti za osebni in profesionalni razvoj.
3. Plačilo kot dopolnilo, ne kot temelj
- Plačilo je pomembno, vendar ni vse: Ustrezno plačilo je seveda pomembno, saj prispeva k finančni varnosti in zadovoljstvu zaposlenih. Vendar pa samo visoko plačilo ne zadostuje za zadovoljstvo in zvestobo zaposlenih na dolgi rok, če podjetje ne nudi podporne in spodbudne kulture.
- Vpliv kulture na uspešnost: Kultura podjetja vpliva na to, kako zaposleni dojemajo svoje delo in podjetje kot celoto. Če kultura podjetja spodbuja rast, razvoj in dobrobit, bodo zaposleni bolj verjetno ostali v podjetju kljub morebitnim manjšim razlikam v plačilu.
4. Kultura in plačilo sta povezana
- Plačilo kot del kulture: V nekaterih primerih je kultura podjetja povezana s tem, kako se obravnava plačilo in ugodnosti. Podjetja z dobro kulturo pogosto nudijo tudi konkurenčno plačilo in ugodnosti, saj je del njihove kulture priznavanje in nagrajevanje zaposlenih.
Kultura podjetja bi morala biti v večini podjetij na prvem mestu, ker oblikuje dolgoročne odnose z zaposlenimi in vpliva na njihovo zadovoljstvo ter angažiranost. Seveda pa tudi konkurenčno plačilo ni zanemarljivo in pomembno je, da je v skladu z razmerami na trgu dela, torej konkurenčno. V idealnem primeru podjetje uspešno združuje pozitivno kulturo s konkurenčnim plačilom, kar omogoča tako privabljanje novih talentov kot ohranjanje obstoječih zaposlenih na dolgi rok.
V zadnjih petih letih pa so se zaradi globalnih trendov in regionalnih sprememb v Evropi in tudi pri nas pojavili dodatni dejavniki, ki vplivajo na ugled delodajalca. Trajnost in okoljska odgovornost, družbena odgovornost, digitalna transformacija, zdravje in dobrobit zaposlenih, fleksibilnost pri delu, prilagoditev regulativam, raznolikost in vključevanje, ter kultura pravičnosti in transparentnosti so tako postali pomembni elementi za gradnjo pozitivnega ugleda podjetja. Podjetja, ki upoštevajo te sodobne zahteve, ne le da izboljšajo svoj ugled, ampak tudi povečajo svojo konkurenčnost in privlačnost na trgu dela, česar pa se večino podjetij še ne zaveda dovolj močno.
Dodatni dejavniki, ki vplivajo na ugled delodajalca
🔵Trajnost in okoljska odgovornost s povečano ozaveščenostjo okolju. Uspešna podjetja se vse bolj osredotočajo na zmanjšanje svojega ogljičnega odtisa in izvajanje trajnostnih praks, kar vključuje uporabo obnovljivih virov energije, zmanjšanje odpadkov in recikliranje, prav tako nenehno razvijajo in ponujajo trajnostne izdelke in storitve, ki zmanjšujejo vpliv na okolje. Redno spremljajo in poročajo o trajnostnih ciljih, dosežkih in izzivih, kar prispeva k transparentnosti in zanesljivosti podjetja v očeh zaposlenih ter ostalih podjetij.
🔵Družbena odgovornost in etika s spoštovanjem etičnih standardov v poslovanju, vključno z bojem proti korupciji, zagotavljanjem pravičnih delovnih pogojev in upoštevanjem pravic delavcev. Gledano z vidika zadovoljstva zaposlenih sta tu pomembni skrb za pravičnost in transparentnost v poslovanju, kar prispeva k večjemu zaupanju in zadovoljstvu zaposlenih in konec koncev tudi strank. Podjetja pa v zadnjem času vse bolj aktivno podpirajo tudi družbena gibanja in pobude, ki se osredotočajo na pravičnost, enakopravnost in vključevanje različnih skupin v družbi.
🔵Inovacije in digitalna transformacija, predvsem tehnološki napredek, digitalna izkušnja zaposlenih ter kultura investicij. Implementacija naprednih tehnologij, kot so umetna inteligenca, avtomatizacija in digitalizacija, močno prispeva k izboljšanju učinkovitosti in konkurenčnosti podjetja. Uvajanje digitalnih orodij zaposlenim omogočajo boljšo izkušnjo ter tudi večjo produktivnost in fleksibilnost. Spodbujanje kulture inovacij znotraj podjetja pa navadno vključuje podporo ustvarjalnim idejam, raziskavam in razvoju novih rešitev, kar ima pozitiven vpliv na razvoj podjetja.
🔵Zdravje in dobrobit zaposlenih je področje, ki so ga podjetja v našem prostoru v zadnjih letih pričela intenzivneje aktivno podpirati. Tu namreč govorimo o povečani pozornosti na celostno skrb za zdravje zaposlenih, kar vključuje duševno zdravje, fizično dobrobit in ravnotežje med delom in življenjem. Izpostavil bi razvoj programov in pobud, ki podpirajo zdrav življenjski slog, in ti vključujejo dostop do storitev za duševno zdravje in wellness programov. Podjetja organizirajo tudi prostovoljne zdravstvene preglede in preventivne ukrepe za izboljšanje zdravja svojih zaposlenih.
🔵Posebej je potrebno izpostaviti fleksibilnost in prilagodljivost dela, kar je v času po pandemiji postala bistveno bolj pomembna kategorija v podjetjih, ki so spoznala, da resnično vpliva na boljše zadovoljstvo zaposlenih in predstavlja privlačen element za privabljanje novih talentov, poleg tega pa ima v večino primerih tudi pozitiven vpliv na samo produktivnost zaposlenih. Hibridno delo namreč poleg fleksibilnih delovnih pogojev vključuje tudi prilagoditev delovnega okolja. Omogočanje fleksibilnih delovnih pogojev, vključno z delom na daljavo in hibridnimi delovnimi modeli, je postalo ključni dejavnik pri privabljanju in ohranjanju talentov, ki imajo v tem trenutku res veliko različnih možnosti na trgu dela. Prilagajanje delovnega okolja potrebam zaposlenih pa vključuje tudi fleksibilne delovne ure in prilagojene delovne prostore. Spodbujanje in podpiranje ravnotežja med delom in življenjem, ki vključuje politiko zmanjšanja stresa in zagotavljanje podpore pri usklajevanju osebnega in poklicnega življenja tudi pomembno pozitivno vpliva na ugled podjetja.
Ena izmed novejših raziskav, ki prikazuje vpliv omogočanja fleksibilnosti pri delu na ugled delodajalcev v EU, je raziskava, ki jo je izvedel CIPD (Chartered Institute of Personnel and Development) leta 2023. Raziskava se osredotoča na prakse fleksibilnega in hibridnega dela ter ugotavlja, da je povpraševanje po fleksibilnih delovnih pogojih znatno naraslo po pandemiji.
Ključne ugotovitve raziskave kažejo, da je dve tretjini (66%) organizacij prepoznalo pomembnost zagotavljanja možnosti fleksibilnega dela kot ključnega dejavnika za privabljanje zaposlenih in reševanje pomanjkanja kadrov. Poleg tega je tretjina (33%) organizacij navedla, da večina njihovih oglasov za delo jasno navaja možnost fleksibilnega dela, kar je ključno za privabljanje talentov. Šest odstotkov zaposlenih je v zadnjem letu zapustilo službo zaradi pomanjkanja možnosti fleksibilnega dela, medtem ko je 12% zaradi tega zamenjalo svojo kariero ali sektor (CIPD).
Poleg tega poročilo raziskave poudarja, da se zadovoljstvo zaposlenih znatno poveča, ko imajo na voljo formalne in neformalne možnosti fleksibilnega dela. Zaposleni, ki imajo kombinacijo obeh vrst fleksibilnosti, so bolj zadovoljni s svojim delom, nadrejenimi in priložnostmi za napredovanje (CIPD).
Te ugotovitve jasno kažejo, da zagotavljanje fleksibilnosti pri delu ne le izboljšuje zadovoljstvo zaposlenih, temveč tudi pozitivno vpliva na ugled delodajalcev, saj omogoča boljše privabljanje in zadrževanje talentov ter pomembno prispeva k splošni produktivnosti in uspešnosti organizacij.
Za podrobnejše informacije lahko dostopate do celotne raziskave CIPD na njihovem spletnem mestu: CIPD Poročilo 2023.
🔵Prilagoditev spremembam v regulativah v današnjih turbulentnih razmerah zopet postaja pomembnejši element v poslovanju. Dosledno spoštovanje predpisov in hitro prilagajanje novim zakonodajnim zahtevam povzroči, da podjetje povečuje svoj ugled in hkrati lahko zajame večji del potenciala, ki nastaja na trgu ob spremenjenih okoliščinah. Zagotavljanje skladnosti z lokalnimi in evropskimi predpisi, ki vključuje zakonodajo o delovnih pravicah, varnosti in zaščiti podatkov je v vseh podjetjih terjalo ne samo implementacijo, ampak tudi spremenjen način poslovanja. Hitro prilagajanje spremembam v regulativah in zakonodaji ter obveščanje zaposlenih o novih zahtevah, pa lahko podjetjem prinese konkurenčno prednost.
🔵Raznolikost in vključevanje sta komponenti, ki jih podjetja preprosto morajo implementirati. Implementacija strategij za spodbujanje raznolikosti in vključevanja na delovnem mestu, ki vključuje tudi ustvarjanje primernega okolja, kjer se vsi zaposleni počutijo sprejete in cenjene, dokazano prinašajo pozitivne rezultate.
Najnovejša raziskava na področju Evropske unije, ki jasno kaže, da upoštevanje raznolikosti in vključenosti bistveno vpliva na ugled delodajalca, prihaja iz poročila McKinsey & Company iz leta 2023. Poročilo izpostavlja pet ključnih dejavnikov uspešnosti pri iniciativah za raznolikost, enakost in vključenost (DEI), ki so imele pomemben, merljiv in trajen vpliv na preučevane skupine, in ti so: poglobljeno razumevanje vzrokov, jasno opredeljeni cilji, odgovorni in organizirani vodje, prilagojene rešitve, ter rigorozno sledenje in prilagajanje.
Poleg tega raziskava Pew Research Center iz leta 2023 navaja, da 79 % vodilnih na področju raznolikosti in vključenosti verjame, da je vključenost (DEI) ključen dejavnik za ugled podjetja. Podjetja, ki uspešno izvajajo DEI strategije, imajo boljše rezultate glede zadovoljstva zaposlenih, zadrževanja talentov in splošne produktivnosti (Pew Research Center) (Risk Management Magazine).
Te ugotovitve potrjujejo, da vključujoče in raznoliko delovno okolje bistveno prispeva k dobremu ugledu delodajalca ter izboljšuje splošno poslovno uspešnost.
Pomembno je, da podjetja tudi izvajajo programe in delavnice za ozaveščanje o raznolikosti in zmanjšanje predsodkov ter spodbujanje enakih priložnosti in ob tem tudi delijo te informacije ne samo znotraj podjetij, ampak tudi preko socialnih omrežij ter ostalih medijev navzven.
V današnjem času ne govorimo več samo o dobri kulturi v podjetju ampak o kulturi pravičnosti in transparentnosti, ki vključuje tudi pri nagrajevanju in napredovanju. Implementacija pravičnih in preglednih postopkov za nagrajevanje, napredovanje in zaposlovanje, je pomemben element, ki ga podjetja ne smejo zanemarjati. Poleg tega je potrebno tudi povečanje transparentnosti v odločanju, kar vključuje tudi jasno komunikacijo o merilih za napredovanje in ocenah uspešnosti.
🧩Dober ugled podjetja je kot svetilnik, ki privablja najboljše talente in hkrati ohranja zvestobo obstoječih zaposlenih. Ko podjetje sije s svojo integriteto in inovativnostjo, postane neustavljiva sila v boju za najboljše kadre.🧩